بسمه تعالی
جلسه اول آموزش 3D Studio Max 9
سلام به دوستان عزیز
می بینیم که قسمت اعظم صفحه D3 را صفحه طراحی( Scene) به خود اختصاص داده پس من هم در آغاز از این 4 پنجره (دریچه های دید View Ports ) شروع می کنم.
چارت زیر را در نظر بگیرید:
1) Axonometric
1-Top
2-Bottom
3-Left
4-Right
5-Front
6-Back
7-User
2) Perspective
1-Perspective
2-Camera
3-Light
1) view های مربوط به Axonometric ابعاد واقعی جسم را به ما نشان می دهد و خطوط در آن با هم موازیند.
Orthogonal views ( Top , Bottom , Left , Right , Front , Back) این 6 حالت نماهای خاصی از User هستند و بر جسم به صورت عمود نگاه می کنند و خواهید دید که در کشیدن اجسام(بخصوص shapes ) کمک بسیاری خواهد کرد.
2) Perspective نه ابعاد واقعی جسم را نشان می دهد و نه زاویه دیدمان عمود بر جسم است پس perspective دیدی مناسب برای طراحی نیست.
از user به عنوان دید طراحی نام برده می شود.
از perspective به عنوان دید تحویل پروژه نام برده می شود.
نحوه تغییر نماها در صفحه طراحی (Scene) :
1- روی اسم نما راست کلیک کرده واز گزینه View نمای دلخواه خود را انتخاب کنید.
2- روی پنجره فعال V را تایپ کرده و نمای مورد نظرتان را انتخاب کنید.
3- استفاده از میانبرها
میانبرها برای view Ports :
با استفاده از تایپ کردن حرف T برای نمای، Top
B برای نمای، Bottom
L برای نمای، Left
F برای نمای، Front
U برای نمای، User
P برای نمای، Perspective
C برای نمای، Camera
بزرگ کردن View Port مورد نظر:
برای برگ کردن یک نما به صورت موقت از Alt+W استفاده می کنیم و برای برگشتن به حالت اول نیز Alt+W را می زنیم.
نحوه چیدن View Ports در کنار هم( Layout):
بر روی اسم نما راست کلیک کرده و روی گزینه configuration کلیک کنید ، tab layout را انتخاب می کنیم و صفحه ای همانند شکل زیر ظاهر می شود که از آنجا می توانیم چیدمان دلخواه خود انتخاب کنیم.
.::مرجع کد آهنگ::.
.::دریافت کد موزیک::.